Online Diary .:Tinta Pena:.: CIRI-CIRI BLOG YANG KURANG DIGEMARI

Total Pageviews

ini cerita saya.. cerita tentang seorang gadis remaja.. :NURUL NAJWA:

Nak Sedekah ?? Tekan bawah! :)

Jom Ikut Najwa! Najwa Ikut Balik :)

Monday, July 25, 2011

CIRI-CIRI BLOG YANG KURANG DIGEMARI

Assalamualaikum..ha!tTd aku ada baca entry satu blog ni.Entry yang dia tulis tentang penulisan blog.Rasa kena perli pulak bila baca entry tu.Lepas tu aku rasa nak share dengan korang la.Lepas ni jangan la ada yang tacing2 dengan entry yang aku tulis ni yep..Sebab aku pun 2x5 je..

1.Font CAPS LOCK.
Dulu-dulu kita kat sekolah rendah ada belajar kan pasal penggunaan huruf besar dan huruf kecil? Tapi kenapa tak nak aplikasikan benda tu bila tulis blog? Sebab ada sesetengah blog yang suka guna CAPS LOCK dari tajuk sampai ke ending. Kalau emosi tak stabil, terus saya terus tekan tanda ‘X’ yang berwarna merah di bahagian atas sebelah kanan. Rugikan? Penat je kita buat blogwalking dan ping-ping entri blog.         
        
          BUDAK TU SANGAT CANTIK              
          SEDANG MINUM DENGAN KAWAN.

2.Font colourful
Walaupun dah besar panjang ni, kita masih terbawa-bawa sifat ke’tadika’an kita tu. Tulisan semua kaler ada, meriah macam kanak-kanak tadika. Hehe. Tak salah rasanya kalau nak guna kaler-kaler tu untuk highlight point-point penting. Tapi seboleh-bolehnya elakkan penggunaan kaler-kaler yang pelbagai ni nanti pembaca boleh pening baca hasil tulisan korang. Penulisan korang yang menarik boleh jadi tak menarik sebab kaler tulisan ni. Seelok-eloknya guna tulisan kaler hitam je.Pening la nak bace.

              BUDAK TU SANGAT CANTIK              
              SEDANG MINUM DENGAN KAWAN..

3.Lagu auto play.
Kalau ada yang lemah jantung, pembaca mungkin tersentak dengan lagu-lagu autoplay di blog korang. Ni kalau guna lagu-lagu rock dan rancaklah. Kalau lagu-lagu slow, mendayu-dayu rasanya ok lagi kot.
Mungkin ada 3 tindakan yang pembaca akan buat. Pertama: teruskan membaca blog korang sambil layan lagu-lagu tu. Kedua: mute sound system di laptop atau pc dan teruskan membaca. Ketiga: tekan tanda ‘X’ berwarna merah. Jadi buat apa nak tanggung risiko hilang pembaca? Kalau nak letak lagu, letaklah lagu-lagu yang bukan autoplay. So, pilihan pembaca nak dengar atau tak lagu-lagu tu.Contoh lagu(lagu tak boleh paused)yang yang tak digemari:GRATISAN MUSIK.

 4.Tulisan sekejap kecik sekejap besar + ejaan gedik.
                 
    KoWuNK tAt AnEr?5u5ah jewP..AdOiYh PeNiNk BaCe..

Ni lagi satu kegilaan blogger-blogger baru, biasanya remaja-remaja perempuan yang masih bersekolah atau baru habis SPM. Konon nak ikut trend tapi bila baca blog macam ni rasa menyampah pun ada rasanya. Pembaca pun annoying dengan abjad yang dicampur-adukkan dengan nombor. Ingat citarasa korang tak semestinya citarasa pembaca jugak.Elok2 aku pandai baca.terus jadi macam budak baru belajar membaca.Korang ditakdirkan memang pelat ye?budak 5 tahun pun tak pelat macam kamu.Atau aku yang skema?Biarla skema dari pelat.

Dan akhir sekali...Lepas ni jangan ada yang tacing2 dengan aku ye.Walaupun kita seorang blogger.tp kita mesti baca entry blogger lain jugak kan.takkan nak baca entry blog kita je,tu namanya blogger syok sendiri..h0h0. Nanti ada la orang kat luar cakap cakap macam ni..

"Eh' ko tu pun sama je macam aku.Ada hati nak bagi nasihat kat orang.
  
~Dan aku akan jawab macam ni..

"Eh' tp aku tak macam kamu ye.suka hati la..(ok2..jangan tacing2 ye..)

Kalau Anda Suka Entry Ini Like dan Comment

0 0000 kiut miut berceloteh:

Sayang Mereka ! :)

my lovely mom..NOOR ADLINA AWALLUDIN*teacher
my beloved dad n sis.KAMARUZAMAN MAJID *teacher n NURUL HANIS FARZANA..*7 years 2011
 
Copyright © . All Right Reserved by kak lyssa